PENGUNJUNG, PENDORONG, PENYOKONG (;

Sunday, March 27, 2011

telinga ouhhh telinga..

Anak Pak Abu repair kipas,
telinga ak sumbat t'tinggal putik kapas..

o0o0o0o k0rang gelak eh?
tape, sila laa gelakkk..
mmg klaka p0wn.. haha.

eh, assalamualaikum k0rangggg..
dah2, st0p gelak ye..
huhu..
0kayyy, b'balik kpd crite y ak na crite td..
k0rang taw ta arini ary malang ak..
b0le pulak tgah sesedap k0rek telinga tetibe,
" ma, putik kapas t'tggal dalam telinga!! 
haaa, kalau k0rg, k0rg menggelabah ta?
tpu laa kalau ta kann..
mama m'bebel kat ak cbb niw bukan 1st time bnd niw jd 0kayy..
smpai kawan sek ak p0wn still ngat lg ak penah kene mcm niw bnyak kali dulu..
ta caye tg0k niw..

*tab0le bla smpai na tunjuk bukti.. haha.

mama cube pny cube kuakan c0tt0n buds 2 tp dy still tanak kua jugak..
degil pny c0tt0n buds..
huh!

ak dah tak0t cbb kali niw ak rase mcm dalam sgt jew
c0tt0n buds 2 dlm telinga ak smpai ak da jd pekak sbelahh..
na buat cmne.. kene laaa p spital..

kat spital tanj0ng karang :
sgt geli 0kayyy time d0ct 2 k0rek2 telinga ak..
best k0wt..
haha..
tp bapak s0sa d0ct 2 na kuakan c0tt0n buds uh..
drpd gune alatan khas dy, lidi n bnd tajam laen tanak jugak dy kua..
sempat lg b0rak gn d0ct 2..
huhu..
then, lame lpas 2 alhamdulillah..
kua jugak c0tt0n buds 2..
ak dgn heppy nye cakap kat d0ct 2,
" mekaseh d0kter! hehe.

niw muke budak ta ley bla y asek t'tggal c0tt0n buds dlm telinga :
*sempat p0sing dgn muke cuak tak0t telinga kene 0perate.. 
haha.


p/s : k0rang jgn k0rek telinga smbil layan perasaan cm ak taw.. ak niw kalau dah k0rek telinga mmg ta hengat dunia.. cbb rase bestt kannn.. kuikuikui.. 1 lg.. sape y bl0m penah rase kene cuci telinga, pg laa rase ye kat klinik2 b'dekatan.. sape dah rase, dy taw laaa kannn.. ak dahhh.. *tetibe pulak. haha.


SEKIAN.. (:

1st Contest Dari xcyber : Pose Depan Cermin

Assalamualaikum n selamat malam everyb0dy..
niw haa baru kejap td ak jalan pny jalan kat bl0g 0rg 
then t'jumpe 1 c0ntest niw..
tetibe rase t'tarik pulak na j0in cbb mcm best jew kannn..
hehe..


jum kite tg0k syarat-syarat penyertaan :

1. Warganegara Malaysia only.
2. Follow blog niw http://xcyberlink.blogspot.com
3. Buat 1 entry y b'tajuk "1st Contest Dari xcyber : Pose Depan Cermin" n jgn lupe tggalkan link entry k0rang 2 kat ruang k0men entry niw " 1st Contest Dari xcyber : Pose Depan Cermin "
4. Letak banner kat atas 2 kat ruangan entry korang.. kat side bar pown bole..
5. Gambar y d'pertaruhkan mestilaa gmbar y 0ri n terhad only 1 pic..
6. Tag 4 org rakan blogger korang n pastikan dorang taw..
7. Tarikh tutup : 11.59PM pada 23 April 2011

Okayy, niw dy gmbar y m'jd mangse :


cermin lif p0wn jd lahhh kann.. (;

anda yang TERKENA :


SEKIAN (;

Saturday, March 26, 2011

Terima Kasih Daun Keladi.. :)

Holla2, assalamualaikum semua..
da makan?
sape bl0m makan meh ak blanje.. *tggu kat 0ldt0wn ye.
haha, kidding.

Hmmmm.. trime kaseh?
trime kaseh kat sape ye?
na taw sape?
tg0k cni..
.

.

.

.

.

.

.

.

.
jeng3!!


haa, na taw ta nape ak b'trime kaseh kat dy?
cbb dy laaa f0ll0wer ke-300 ak..
mekaseh KAIEZU cbb dah genapkan f0ll0wer 'eden' menjadi 300..
*senyum sampai ke telinga.. kuikuikui.

k0rang jum laaa terjah bl0g dy..
ak suke denga kate2 welc0me dy..
*welc0me t0 kaiezu.bl0gsp0t.c0m.
haa, cm2 laa bunyikny..
ta caye cube terjah sini : KAIEZU

nway, bukan na wish tq kat kaiezu s0rg jew..
kat k0rang2 sume jugak y dah bnyak s0k0ng ak dr blakang..
mekaseh pade y sudi f0ll0w bl0g ta seberape ak niw, k0men n bace entry ak ye.. :)

semakin SERONOK berblogging.. :)

Hye assalamualaikum k0rang..
d malam y hening niw ak na menepekkan entry heppy 0ke..
huhu..

mas0k arini dah hampir 4bulan ak dalam dunia bl0g niw..
dari akhir bulan 12 smpai skrg.. *newbie lg laaa k0wt.. huhu..
spanjang hampir 4bulan niw,
mcm2 y ak blaja pasal bl0g niw..
bnyak bnd2 y b'faedah y ak blaja..
tanx ye kpd bl0gger-bl0gger y bnyak bg tips2 kat bl0g..
kekadang ak curik gak tips k0rang cbb na blaja lebih pasal bl0g niw kann.. *maap ye pak/buk.. hehe..
lg 1 y best..
ak dapat tambah ramai kawan dalam dunia bl0g niw n b0le tuka2 pendapat
d samping dapat mengeratkan lg silaturrahim kannn.. :)

0kayyy, as a c0nclusi0n..
ak HEPPY ad bl0g y ak sayangggg!!

note : mekaseh kawan2 y selame niw sudi bace n f0ll0w bl0g ak.. even bl0g ak niw ta seberape n ta sehebat bl0g2 k0rangggg.. *ayat tacink. haha, gedik pulak ak niw.. lastly, sape y f0ll0w ak, ak tentu akan f0ll0w dy balik saluny.. s0, k0rang kalau dah f0ll0w ak, jgn lupe tggalkan jejak kat sh0utb0x ak ye.. tQ. 

Friday, March 25, 2011

Segmen 50 Bloglist Blogger Bersama Aim & Mia

Hye assalamualaikum semua..
sape na j0in segmen bl0glist?
jum laaa ik0t ak.. hehe.


K0rang na taw ta manfaat j0in bl0glist niw? cni ak kasi taw :
  • 50 bl0g terpilih akan dimasukkan ke dalam sistem Auto Ping KindOfSoul
  • 20 bl0g terpilih akan direview bersama p0st-p0st terpilih
  • 50 bl0g akan dik0men untuk kelihatan lebih mesra pembaca
  • Setiap entry baru akan disertakan sekali salah satu bl0g yang terpilih selama sebulan (1 bl0g = 1 entry )
  • Membantu memperkenalkan bl0g anda dan se0rang f0ll0wer anda kepada bl0gger lain 

Syarat-syarat nye pulak adalah :

  • Buat 1 entry.. manfaat gn syarat segmen niw k0rang wajib letak kat entry k0rang 2 taw.. tajuk entry nye same laaa cm tajuk y ak wat 2 ye..
  • Satu lg kewajipan.. k0rang jgn lupe letak banner mcm kat atas 2 kat entry niw taw..
  • Then, k0rang kene tag 2 0rg bl0gger.. pas2 k0rang kene pilih s0rang f0ll0wer dr bl0g k0rang sdri untuk d'review n k0rang kene bg reas0n cbb ap k0rang na bl0g 2 d'review.. (jgn lupe letak nama n link bl0g f0ll0wer k0rang 2 ye )
  • Lastly, kalau k0rang rase semua syarat-syarat sudah ditepati, k0rang b0le laa tggalkan link entry k0rang kat entry segmen niw ye..
  • Tarikh tutup untuk segmen niw : 23 April 2011
0kayyy, ak na tag :
dgn

Bl0g untuk d'review pulak ak pilih : 


nape ak pilih bl0g niw untuk d'review?
0kayyy, bg ak laaa..
bl0g dy niw best..
kdg2 ak amek gak tips2 b'gune dy..
dy p0wn kalau cite2 kat entry 2, cakap maen lepas jew tade c0ntr0l2..
kalau dlm entry 2,
sume bnd p0wn dy cite jew..
s0, ak suke laa care dy tulis entry.. 

SEKIAN, :)





andainya LELAKI tahu..

Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.





aku REVIEW sambil SEDEKAH !

Assalamualaikum salam sejahtera,
kepada anda semua m0ga bahagia.. *eh2, menyanyi pulakkk.


hye k0rang semua..
0kayy, ak na gtaw y ak na j0in 1 segmen niw..
na taw segmen ap?
k0rang tg0k header niw..




haa, kenal ta sape tuan pny header niw?
tpulaaa kalau k0rang ta kenal kannn..
dy niw antare bl0gger femes k0wt.. huhu.
kalau ad sape sape ta kenal 2, pg laaa terjah2 bl0g dy ye.. 
rugi taw ta terjah.. 
bl0g beliau niw best jugakkk..
kadang2 ad gak tips y gud2 y b0le ak amekkkk..
n ad jugak entry y bg kesedaran kat ak..
ta caye tg0k niw : Tanda Kematian orang Islam
haaa, sape y ta sedar bace entry cm2 kannn.. hehe..
errr, nway ak niw ta reti na k0men sgt pasal bl0g 0rg..
kalau k0rang na taw sel0k - bel0k pasal bl0g beliau jum laaaa singgah SINI..
k0rang jgn lupe j0in segmen beliau skali taw! alang - alang da singgah kann.. hehe.
kalau ad y sudi na j0in, jum singgah sini : aku REVIEW sambil SEDEKAH !

Thursday, March 24, 2011

entry TERHARU..

Hye assalamualaikum kawan2ku semua..
kawan2, arini ak na buat entry TERHARU..
cbb sriyesly ak mmg tgah sgt2 terharu skrg niw..
na taw ta pasal ap?
jum tg0k sini : http://petuakitasemua.blogspot.com/2011/03/cun-awek-ni-lagi-cunhahahaha.html


actually niw adalah segmen dari ATOK yang ak j0in beberapa hari y lepas..
mekaseh banyak2 ATOK..
sy sgt3 terharu 0kayyyy..
jasamu sgt2 dikenang.. :)


p/s: kawan kawan kalau na rase terharu cm ak jugak, jum laa j0in segmen dari atok niw.. 
      klik sini jew : SEGMEN : NAK PROMOTE BLOG DI BLOG ATOK? | peTUA KITA semua

Cik Eira Shoppe GiveAway

Hye assalamualaikum k0rangggg!! 
xcited lebih niw..
sape kat cni na contact lens free?
jum2 j0in GA niw.. :)


kalau k0rang na taw, pemenang tempat pertama b'peluang m'dapat c0ntact lens free y berharga RM50 taw.. tempat kedua pulak dapat free c0ntact lens y berharga RM30.. b0le pilih sndri pulak 2 c0ntact lens y k0rang minat.. k0rang tana kew? rugi taw.. hehe..
ta lupe jugak wat pemenang ketiga akan mendapat t0pup RM15!! best k0wt.. cukup utk sminggu t0pup rm15 tuuuuu.. huhu..


tp..
pemenang akan dipilih secara RANDOMLY..
s0, sape y b'tuah jew akan memenangi GA niw..
k0rang, ap lg? jum laaaa j0in reramai.. mane laa taw kite same same b'naseb baek jd pemenang kannn.. :)


p/s : sape sape y b'minat na j0in, jum klik sini : Cik Eira Shoppe GiveAway

Wednesday, March 23, 2011

khas buatmu wahai "ADAMKU...."

Adamku,

Kau sebenarnya imam dan aku adalah makmum.

Aku adalah pengikutmu kerana kau adalah ketua.

Jika kau benar,maka benarlah aku.

 Jika kau lalai,maka lalailah aku.

Wahai Adam,kau punya kelebihan akal manakala aku kelebihan nafsu.

Akal mu sembilan,nafsu mu satu.

Akal ku satu,nafsu ku beribu Oleh itu,

Adam, pimpinlah tangan ku kerana aku sering lalai dan lupa,

sering tergelincir ditolak nafsu


Adamku,

Aku suka kalau kau mengimami solat ku pada setiap waktu.

Akan ku aminkan doa mu agar kelak luas syurga ku.

Lebih aku suka kalau kau bangunkan aku bertahajud bersama mu,

agar nanti diberkati Ya Rabbi.

Kenalkan aku pada majlis-majlis agama.

Ajarilah aku Yassin dan al-Quran.

Kau ajaklah aku mengalunkan jantung Kitabullah di malam jumaat

penuh barakah.

Khabarkan pada ku tentang fardhu-fardhu yang patut aku tahu.

Bimbinglah aku dengan amar ma'ruf dan nahi mungkar.


Adamku,

Ajari aku agar menjadi isteri mu yang solehah.

Didiklah aku supaya menjadi permata di kaca lembah.

Selimutlah aku dengan iman dan taqwa bekal ke jalan Allah.

Ingatkan aku supaya hormat,tunduk dan patuh dengan mu setiap waktu.

Tolonglah aku Adam agar aku tidak beku.

Bantulah aku agar otak ku tidak buntu.

Selamatkanlah aku daripada seksa api neraka yang tidak tegar aku tanggung.

Pimpinlah aku menuju Nur al-Jannah.

Tarbiahlah aku agar kelak aku calon srikandi solehah.

Bantulah aku dalam menyemai sifat mahmudah.

Moga aku dapat menjadi secerdik Aisyah Humairah Rasulullah,

setulus hati dan kasih laksana Siti Khadijah,

sezuhud dan sepatuh Rabiatul Adawiyah,

sekuat iman umpama taatnya Sumayyah,

seikhlas dan semurni hati Halimas Sa'adiah, dan

segagah dan seteguh Nailah al-Farashiyah yang tegar meski tangan bermandi

darah membela Khalifah Allah.

Seindah hiasan adalah wanita solehah, moga aku hiasan terindah hidup mu..


my hope : smoge "ADAM" ku dapat membimbing ku walau dalam ape jua perkara yang ku lakukan.. Amin..

Tuesday, March 22, 2011

Jom join 1Malaysia!!

Assalamualaikum semua..
k0ranggg, ak ad bnd na bgtaw niw..
k0rg taw ta dah ad s0cial netw0rk baru mcm facebook, myspace, twitter n bla..bla..bla..
tp kali niw name dy 1Malaysia pulakkk..
haaa, best kannn?
ap tggu lg? jum laa sign up ramai2!! :)

p/s: sape sape y rase t'tarik na sign up, b0le klik cni ye : 1Malaysia

Monday, March 21, 2011

Chantekkk gile wa cakap lu..

Hye semua, assalamualaikum..
ape khabak k0rg?
harap sehat2 semua ye.. :)

Beralih kat tajuk entry ak..
err, sape y chantekkk?
ak kew? hahahahahaha!! *gelak mengejek diri sendiri.
mmg mustahil laaa ak chantekk kannn..
k0rg na taw ta sape y ak maks0dkan?
tg0k cni..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jeng3!!


HELIZA HELMI beb..
untunglaa sape y penah jumpe heliza niw..
k0rang dak SB mst ad y penah jumpe kann..
actually ak suke sgt kat dy niw..
sgt3 minat 0ke..
1st, ak suke sgt tg0k kec0melan dy + mate bulat dy 2..
pehhh cair maaaa..
2nd, ak na kurus cm dy.. *mcm b0le jew kannn.. huhu
3rd, ak suke sgt dress up dy..
smart jew..
besny kalau dpt jumpe heliza niw..
chantekk kan beliau.. :)


p/s:sape2 y bl0m like heliza helmi fanpage kat FB, jum laaa klik sini.. tanx k0rang sudi bace entry merapu merapek ak niw.. :)

Sunday, March 20, 2011

Ape Benda Niw?

Hye k0rangg, assalamualaikum..
kawan2, k0rang semua kene ta mcm niw :



niw ap ye kawan2?
virus ye?
sbenany bukan dua niw jew y ak dapat..
mlambak2..
wat semak jew..
huh.. *grrrr. -.-

Saturday, March 19, 2011

ATOK na tolong promote blog? tanx ATOK.. :)

Hye assalamualaikum kawan2..
ak tgah xcited niw cbb atok na tl0ng pr0m0te bl0g.. kuikuikui.


k0rang kenal ta atok niw?
atok niw laa y wat segmen na pr0m0te bl0g 2..
at0k2, tl0ng pr0m0te bl0g cucu ye..
cucu masih mentah lg..
bnyak bnd lg tataw..
2 cbb mntak tl0ng at0k.. hehe.
k0rang jum laa j0in reramai..
atok tgah 0ffer na pr0m0te bl0g niw..
bukan senang 0rg na pr0m0te bl0g kite kan at0k? huhu.

p/s: kawan2 kalau na j0in jum singgah ke entry ATOK niw ye.. maseh at0k.. :)

Fenomena Supermoon 19mac2011??

Hye, assalamualaikum k0ranggg..
entry ak kali niw bukan b'niat na tak0tkan k0rang semua..
tp sekadar na b'k0ngsi cerita dr ap y ak bace..

Bumi dan Bulan berada dalam jarak y sgt dekat

Mengikut dari ap y ak bace kat SINI, supermoon niw akan berlaku pada 19 Mac 2011 b'samaan hari niw laa di mana Bumi berada dalam keadaan jarak yang sgt2 dekat dgn bulan iaitu kira-kira 356,577 kilometer sahaja.. Seperti apa yang kita tahu, bulan juga mempunyai gravitinya tersendiri.. Apabila bertambah dekat jaraknya dengan bumi, maka semakin tinggilah tarikan gravitinya yang mungkin akan menyebabkan beberapa bencana alam seperti pasang surut air di bumi, hujan ribut dan juga gempa bumi yang diramal akan berlaku pada masa tersebut.. Sape y tg0k cite Nasi Lemak Kopi O pagi td mungkin dapat inf0 pasal Supermoon niw.. kat brite p0wn ade jugak.. kite semua kene hati-hati dan bnyak2 kan b'd0a sem0ga tade ap y b'laku..


Supermoon dan tsunami?

Orang ramai yang tinggal berhampiran dengan pantai diminta berjaga-jaga kerana para saintis meramalkan paras laut akan menjadi lebih tinggi dan ombak akan lebih mengganas pada hari terjadinya Supermoon ini.. Ad y mengatakan tsunami juga diramalkan t'jadi.. same2laa kite b'd0a mem0h0n perlindungan dari-Nya dari segala bencana.. amin..

p/s: kalau k0rang na bace banyak lg tentang Supermoon niw boleh laaaa singgah ke link niw:



Friday, March 18, 2011

RANDOM GIVEAWAY PART 2 by Nisa Menaip

Hye, assalamualaikum semua..
kawan2 1st time ak j0in giveaway by NISA MENAIP niw..
xcited k0wt.. huhu.
btw NISA niw sgt chantekk n ak sgt2 suke tg0k
 care dy b'gmba..
like m0del gitu.. 
l0ve it! <3

udah2, na cite pasal giveaway anjuran NISA pulakk..


0kayy, kat atas niw banner untuk GA by nisa ye..
GA niw is 0pen f0r bl0gger 0nly 0ke.. 
btw, syarat untuk j0in GA niw manyak senang loooo..
rugi taw sape ta j0in.. 
k0rg just need t0 make 1 entry b0ut this GA.. *nisa ckp simple entry jew 0ke. :)
pas2 letak banner kat atas niw kat entry k0rg 2 dan link kan
ke entry GA niw..
f0ll0w bl0g nisa? 0kayy, nisa ckap kalau k0rg ta f0ll0w p0wn tape but k0rg kene salu
laaa keep update gn GA niw taw.. 
then, n0 need t0 tag people 0ke.. tp kalau na pr0m0te p0wn 0ke..
n the last 0ne, k0rg jgn lupe tggalkan link entry GA k0rg by nisa
niw kat ruang k0men nisa ye.. simple rite? 
*terjah SINI kalau na taw ap present f0r the winner 0ke! :)

ape lg d0k tggu2? jOm laaa jOin reramai!!




Sunday, March 27, 2011

telinga ouhhh telinga..

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Sunday, March 27, 2011
Reactions: 
3 orang juri berkata-kata
Anak Pak Abu repair kipas,
telinga ak sumbat t'tinggal putik kapas..

o0o0o0o k0rang gelak eh?
tape, sila laa gelakkk..
mmg klaka p0wn.. haha.

eh, assalamualaikum k0rangggg..
dah2, st0p gelak ye..
huhu..
0kayyy, b'balik kpd crite y ak na crite td..
k0rang taw ta arini ary malang ak..
b0le pulak tgah sesedap k0rek telinga tetibe,
" ma, putik kapas t'tggal dalam telinga!! 
haaa, kalau k0rg, k0rg menggelabah ta?
tpu laa kalau ta kann..
mama m'bebel kat ak cbb niw bukan 1st time bnd niw jd 0kayy..
smpai kawan sek ak p0wn still ngat lg ak penah kene mcm niw bnyak kali dulu..
ta caye tg0k niw..

*tab0le bla smpai na tunjuk bukti.. haha.

mama cube pny cube kuakan c0tt0n buds 2 tp dy still tanak kua jugak..
degil pny c0tt0n buds..
huh!

ak dah tak0t cbb kali niw ak rase mcm dalam sgt jew
c0tt0n buds 2 dlm telinga ak smpai ak da jd pekak sbelahh..
na buat cmne.. kene laaa p spital..

kat spital tanj0ng karang :
sgt geli 0kayyy time d0ct 2 k0rek2 telinga ak..
best k0wt..
haha..
tp bapak s0sa d0ct 2 na kuakan c0tt0n buds uh..
drpd gune alatan khas dy, lidi n bnd tajam laen tanak jugak dy kua..
sempat lg b0rak gn d0ct 2..
huhu..
then, lame lpas 2 alhamdulillah..
kua jugak c0tt0n buds 2..
ak dgn heppy nye cakap kat d0ct 2,
" mekaseh d0kter! hehe.

niw muke budak ta ley bla y asek t'tggal c0tt0n buds dlm telinga :
*sempat p0sing dgn muke cuak tak0t telinga kene 0perate.. 
haha.


p/s : k0rang jgn k0rek telinga smbil layan perasaan cm ak taw.. ak niw kalau dah k0rek telinga mmg ta hengat dunia.. cbb rase bestt kannn.. kuikuikui.. 1 lg.. sape y bl0m penah rase kene cuci telinga, pg laa rase ye kat klinik2 b'dekatan.. sape dah rase, dy taw laaa kannn.. ak dahhh.. *tetibe pulak. haha.


SEKIAN.. (:

1st Contest Dari xcyber : Pose Depan Cermin

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Sunday, March 27, 2011
Reactions: 
3 orang juri berkata-kata
Assalamualaikum n selamat malam everyb0dy..
niw haa baru kejap td ak jalan pny jalan kat bl0g 0rg 
then t'jumpe 1 c0ntest niw..
tetibe rase t'tarik pulak na j0in cbb mcm best jew kannn..
hehe..


jum kite tg0k syarat-syarat penyertaan :

1. Warganegara Malaysia only.
2. Follow blog niw http://xcyberlink.blogspot.com
3. Buat 1 entry y b'tajuk "1st Contest Dari xcyber : Pose Depan Cermin" n jgn lupe tggalkan link entry k0rang 2 kat ruang k0men entry niw " 1st Contest Dari xcyber : Pose Depan Cermin "
4. Letak banner kat atas 2 kat ruangan entry korang.. kat side bar pown bole..
5. Gambar y d'pertaruhkan mestilaa gmbar y 0ri n terhad only 1 pic..
6. Tag 4 org rakan blogger korang n pastikan dorang taw..
7. Tarikh tutup : 11.59PM pada 23 April 2011

Okayy, niw dy gmbar y m'jd mangse :


cermin lif p0wn jd lahhh kann.. (;

anda yang TERKENA :


SEKIAN (;

Saturday, March 26, 2011

Terima Kasih Daun Keladi.. :)

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Saturday, March 26, 2011
Reactions: 
4 orang juri berkata-kata
Holla2, assalamualaikum semua..
da makan?
sape bl0m makan meh ak blanje.. *tggu kat 0ldt0wn ye.
haha, kidding.

Hmmmm.. trime kaseh?
trime kaseh kat sape ye?
na taw sape?
tg0k cni..
.

.

.

.

.

.

.

.

.
jeng3!!


haa, na taw ta nape ak b'trime kaseh kat dy?
cbb dy laaa f0ll0wer ke-300 ak..
mekaseh KAIEZU cbb dah genapkan f0ll0wer 'eden' menjadi 300..
*senyum sampai ke telinga.. kuikuikui.

k0rang jum laaa terjah bl0g dy..
ak suke denga kate2 welc0me dy..
*welc0me t0 kaiezu.bl0gsp0t.c0m.
haa, cm2 laa bunyikny..
ta caye cube terjah sini : KAIEZU

nway, bukan na wish tq kat kaiezu s0rg jew..
kat k0rang2 sume jugak y dah bnyak s0k0ng ak dr blakang..
mekaseh pade y sudi f0ll0w bl0g ta seberape ak niw, k0men n bace entry ak ye.. :)

semakin SERONOK berblogging.. :)

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Saturday, March 26, 2011
Reactions: 
4 orang juri berkata-kata
Hye assalamualaikum k0rang..
d malam y hening niw ak na menepekkan entry heppy 0ke..
huhu..

mas0k arini dah hampir 4bulan ak dalam dunia bl0g niw..
dari akhir bulan 12 smpai skrg.. *newbie lg laaa k0wt.. huhu..
spanjang hampir 4bulan niw,
mcm2 y ak blaja pasal bl0g niw..
bnyak bnd2 y b'faedah y ak blaja..
tanx ye kpd bl0gger-bl0gger y bnyak bg tips2 kat bl0g..
kekadang ak curik gak tips k0rang cbb na blaja lebih pasal bl0g niw kann.. *maap ye pak/buk.. hehe..
lg 1 y best..
ak dapat tambah ramai kawan dalam dunia bl0g niw n b0le tuka2 pendapat
d samping dapat mengeratkan lg silaturrahim kannn.. :)

0kayyy, as a c0nclusi0n..
ak HEPPY ad bl0g y ak sayangggg!!

note : mekaseh kawan2 y selame niw sudi bace n f0ll0w bl0g ak.. even bl0g ak niw ta seberape n ta sehebat bl0g2 k0rangggg.. *ayat tacink. haha, gedik pulak ak niw.. lastly, sape y f0ll0w ak, ak tentu akan f0ll0w dy balik saluny.. s0, k0rang kalau dah f0ll0w ak, jgn lupe tggalkan jejak kat sh0utb0x ak ye.. tQ. 

Friday, March 25, 2011

Segmen 50 Bloglist Blogger Bersama Aim & Mia

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Friday, March 25, 2011
Reactions: 
2 orang juri berkata-kata
Hye assalamualaikum semua..
sape na j0in segmen bl0glist?
jum laaa ik0t ak.. hehe.


K0rang na taw ta manfaat j0in bl0glist niw? cni ak kasi taw :
  • 50 bl0g terpilih akan dimasukkan ke dalam sistem Auto Ping KindOfSoul
  • 20 bl0g terpilih akan direview bersama p0st-p0st terpilih
  • 50 bl0g akan dik0men untuk kelihatan lebih mesra pembaca
  • Setiap entry baru akan disertakan sekali salah satu bl0g yang terpilih selama sebulan (1 bl0g = 1 entry )
  • Membantu memperkenalkan bl0g anda dan se0rang f0ll0wer anda kepada bl0gger lain 

Syarat-syarat nye pulak adalah :

  • Buat 1 entry.. manfaat gn syarat segmen niw k0rang wajib letak kat entry k0rang 2 taw.. tajuk entry nye same laaa cm tajuk y ak wat 2 ye..
  • Satu lg kewajipan.. k0rang jgn lupe letak banner mcm kat atas 2 kat entry niw taw..
  • Then, k0rang kene tag 2 0rg bl0gger.. pas2 k0rang kene pilih s0rang f0ll0wer dr bl0g k0rang sdri untuk d'review n k0rang kene bg reas0n cbb ap k0rang na bl0g 2 d'review.. (jgn lupe letak nama n link bl0g f0ll0wer k0rang 2 ye )
  • Lastly, kalau k0rang rase semua syarat-syarat sudah ditepati, k0rang b0le laa tggalkan link entry k0rang kat entry segmen niw ye..
  • Tarikh tutup untuk segmen niw : 23 April 2011
0kayyy, ak na tag :
dgn

Bl0g untuk d'review pulak ak pilih : 


nape ak pilih bl0g niw untuk d'review?
0kayyy, bg ak laaa..
bl0g dy niw best..
kdg2 ak amek gak tips2 b'gune dy..
dy p0wn kalau cite2 kat entry 2, cakap maen lepas jew tade c0ntr0l2..
kalau dlm entry 2,
sume bnd p0wn dy cite jew..
s0, ak suke laa care dy tulis entry.. 

SEKIAN, :)





andainya LELAKI tahu..

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Friday, March 25, 2011
Reactions: 
1 orang juri berkata-kata
Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.





aku REVIEW sambil SEDEKAH !

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Friday, March 25, 2011
Reactions: 
2 orang juri berkata-kata
Assalamualaikum salam sejahtera,
kepada anda semua m0ga bahagia.. *eh2, menyanyi pulakkk.


hye k0rang semua..
0kayy, ak na gtaw y ak na j0in 1 segmen niw..
na taw segmen ap?
k0rang tg0k header niw..




haa, kenal ta sape tuan pny header niw?
tpulaaa kalau k0rang ta kenal kannn..
dy niw antare bl0gger femes k0wt.. huhu.
kalau ad sape sape ta kenal 2, pg laaa terjah2 bl0g dy ye.. 
rugi taw ta terjah.. 
bl0g beliau niw best jugakkk..
kadang2 ad gak tips y gud2 y b0le ak amekkkk..
n ad jugak entry y bg kesedaran kat ak..
ta caye tg0k niw : Tanda Kematian orang Islam
haaa, sape y ta sedar bace entry cm2 kannn.. hehe..
errr, nway ak niw ta reti na k0men sgt pasal bl0g 0rg..
kalau k0rang na taw sel0k - bel0k pasal bl0g beliau jum laaaa singgah SINI..
k0rang jgn lupe j0in segmen beliau skali taw! alang - alang da singgah kann.. hehe.
kalau ad y sudi na j0in, jum singgah sini : aku REVIEW sambil SEDEKAH !

Thursday, March 24, 2011

entry TERHARU..

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Thursday, March 24, 2011
Reactions: 
2 orang juri berkata-kata
Hye assalamualaikum kawan2ku semua..
kawan2, arini ak na buat entry TERHARU..
cbb sriyesly ak mmg tgah sgt2 terharu skrg niw..
na taw ta pasal ap?
jum tg0k sini : http://petuakitasemua.blogspot.com/2011/03/cun-awek-ni-lagi-cunhahahaha.html


actually niw adalah segmen dari ATOK yang ak j0in beberapa hari y lepas..
mekaseh banyak2 ATOK..
sy sgt3 terharu 0kayyyy..
jasamu sgt2 dikenang.. :)


p/s: kawan kawan kalau na rase terharu cm ak jugak, jum laa j0in segmen dari atok niw.. 
      klik sini jew : SEGMEN : NAK PROMOTE BLOG DI BLOG ATOK? | peTUA KITA semua

Cik Eira Shoppe GiveAway

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Thursday, March 24, 2011
Reactions: 
4 orang juri berkata-kata
Hye assalamualaikum k0rangggg!! 
xcited lebih niw..
sape kat cni na contact lens free?
jum2 j0in GA niw.. :)


kalau k0rang na taw, pemenang tempat pertama b'peluang m'dapat c0ntact lens free y berharga RM50 taw.. tempat kedua pulak dapat free c0ntact lens y berharga RM30.. b0le pilih sndri pulak 2 c0ntact lens y k0rang minat.. k0rang tana kew? rugi taw.. hehe..
ta lupe jugak wat pemenang ketiga akan mendapat t0pup RM15!! best k0wt.. cukup utk sminggu t0pup rm15 tuuuuu.. huhu..


tp..
pemenang akan dipilih secara RANDOMLY..
s0, sape y b'tuah jew akan memenangi GA niw..
k0rang, ap lg? jum laaaa j0in reramai.. mane laa taw kite same same b'naseb baek jd pemenang kannn.. :)


p/s : sape sape y b'minat na j0in, jum klik sini : Cik Eira Shoppe GiveAway

Wednesday, March 23, 2011

khas buatmu wahai "ADAMKU...."

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Wednesday, March 23, 2011
Reactions: 
1 orang juri berkata-kata
Adamku,

Kau sebenarnya imam dan aku adalah makmum.

Aku adalah pengikutmu kerana kau adalah ketua.

Jika kau benar,maka benarlah aku.

 Jika kau lalai,maka lalailah aku.

Wahai Adam,kau punya kelebihan akal manakala aku kelebihan nafsu.

Akal mu sembilan,nafsu mu satu.

Akal ku satu,nafsu ku beribu Oleh itu,

Adam, pimpinlah tangan ku kerana aku sering lalai dan lupa,

sering tergelincir ditolak nafsu


Adamku,

Aku suka kalau kau mengimami solat ku pada setiap waktu.

Akan ku aminkan doa mu agar kelak luas syurga ku.

Lebih aku suka kalau kau bangunkan aku bertahajud bersama mu,

agar nanti diberkati Ya Rabbi.

Kenalkan aku pada majlis-majlis agama.

Ajarilah aku Yassin dan al-Quran.

Kau ajaklah aku mengalunkan jantung Kitabullah di malam jumaat

penuh barakah.

Khabarkan pada ku tentang fardhu-fardhu yang patut aku tahu.

Bimbinglah aku dengan amar ma'ruf dan nahi mungkar.


Adamku,

Ajari aku agar menjadi isteri mu yang solehah.

Didiklah aku supaya menjadi permata di kaca lembah.

Selimutlah aku dengan iman dan taqwa bekal ke jalan Allah.

Ingatkan aku supaya hormat,tunduk dan patuh dengan mu setiap waktu.

Tolonglah aku Adam agar aku tidak beku.

Bantulah aku agar otak ku tidak buntu.

Selamatkanlah aku daripada seksa api neraka yang tidak tegar aku tanggung.

Pimpinlah aku menuju Nur al-Jannah.

Tarbiahlah aku agar kelak aku calon srikandi solehah.

Bantulah aku dalam menyemai sifat mahmudah.

Moga aku dapat menjadi secerdik Aisyah Humairah Rasulullah,

setulus hati dan kasih laksana Siti Khadijah,

sezuhud dan sepatuh Rabiatul Adawiyah,

sekuat iman umpama taatnya Sumayyah,

seikhlas dan semurni hati Halimas Sa'adiah, dan

segagah dan seteguh Nailah al-Farashiyah yang tegar meski tangan bermandi

darah membela Khalifah Allah.

Seindah hiasan adalah wanita solehah, moga aku hiasan terindah hidup mu..


my hope : smoge "ADAM" ku dapat membimbing ku walau dalam ape jua perkara yang ku lakukan.. Amin..

Tuesday, March 22, 2011

Jom join 1Malaysia!!

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Tuesday, March 22, 2011
Reactions: 
2 orang juri berkata-kata
Assalamualaikum semua..
k0ranggg, ak ad bnd na bgtaw niw..
k0rg taw ta dah ad s0cial netw0rk baru mcm facebook, myspace, twitter n bla..bla..bla..
tp kali niw name dy 1Malaysia pulakkk..
haaa, best kannn?
ap tggu lg? jum laa sign up ramai2!! :)

p/s: sape sape y rase t'tarik na sign up, b0le klik cni ye : 1Malaysia

Monday, March 21, 2011

Chantekkk gile wa cakap lu..

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Monday, March 21, 2011
Reactions: 
5 orang juri berkata-kata
Hye semua, assalamualaikum..
ape khabak k0rg?
harap sehat2 semua ye.. :)

Beralih kat tajuk entry ak..
err, sape y chantekkk?
ak kew? hahahahahaha!! *gelak mengejek diri sendiri.
mmg mustahil laaa ak chantekk kannn..
k0rg na taw ta sape y ak maks0dkan?
tg0k cni..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jeng3!!


HELIZA HELMI beb..
untunglaa sape y penah jumpe heliza niw..
k0rang dak SB mst ad y penah jumpe kann..
actually ak suke sgt kat dy niw..
sgt3 minat 0ke..
1st, ak suke sgt tg0k kec0melan dy + mate bulat dy 2..
pehhh cair maaaa..
2nd, ak na kurus cm dy.. *mcm b0le jew kannn.. huhu
3rd, ak suke sgt dress up dy..
smart jew..
besny kalau dpt jumpe heliza niw..
chantekk kan beliau.. :)


p/s:sape2 y bl0m like heliza helmi fanpage kat FB, jum laaa klik sini.. tanx k0rang sudi bace entry merapu merapek ak niw.. :)

Sunday, March 20, 2011

Ape Benda Niw?

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Sunday, March 20, 2011
Reactions: 
2 orang juri berkata-kata
Hye k0rangg, assalamualaikum..
kawan2, k0rang semua kene ta mcm niw :



niw ap ye kawan2?
virus ye?
sbenany bukan dua niw jew y ak dapat..
mlambak2..
wat semak jew..
huh.. *grrrr. -.-

Saturday, March 19, 2011

ATOK na tolong promote blog? tanx ATOK.. :)

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Saturday, March 19, 2011
Reactions: 
6 orang juri berkata-kata
Hye assalamualaikum kawan2..
ak tgah xcited niw cbb atok na tl0ng pr0m0te bl0g.. kuikuikui.


k0rang kenal ta atok niw?
atok niw laa y wat segmen na pr0m0te bl0g 2..
at0k2, tl0ng pr0m0te bl0g cucu ye..
cucu masih mentah lg..
bnyak bnd lg tataw..
2 cbb mntak tl0ng at0k.. hehe.
k0rang jum laa j0in reramai..
atok tgah 0ffer na pr0m0te bl0g niw..
bukan senang 0rg na pr0m0te bl0g kite kan at0k? huhu.

p/s: kawan2 kalau na j0in jum singgah ke entry ATOK niw ye.. maseh at0k.. :)

Fenomena Supermoon 19mac2011??

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Saturday, March 19, 2011
Reactions: 
0 orang juri berkata-kata
Hye, assalamualaikum k0ranggg..
entry ak kali niw bukan b'niat na tak0tkan k0rang semua..
tp sekadar na b'k0ngsi cerita dr ap y ak bace..

Bumi dan Bulan berada dalam jarak y sgt dekat

Mengikut dari ap y ak bace kat SINI, supermoon niw akan berlaku pada 19 Mac 2011 b'samaan hari niw laa di mana Bumi berada dalam keadaan jarak yang sgt2 dekat dgn bulan iaitu kira-kira 356,577 kilometer sahaja.. Seperti apa yang kita tahu, bulan juga mempunyai gravitinya tersendiri.. Apabila bertambah dekat jaraknya dengan bumi, maka semakin tinggilah tarikan gravitinya yang mungkin akan menyebabkan beberapa bencana alam seperti pasang surut air di bumi, hujan ribut dan juga gempa bumi yang diramal akan berlaku pada masa tersebut.. Sape y tg0k cite Nasi Lemak Kopi O pagi td mungkin dapat inf0 pasal Supermoon niw.. kat brite p0wn ade jugak.. kite semua kene hati-hati dan bnyak2 kan b'd0a sem0ga tade ap y b'laku..


Supermoon dan tsunami?

Orang ramai yang tinggal berhampiran dengan pantai diminta berjaga-jaga kerana para saintis meramalkan paras laut akan menjadi lebih tinggi dan ombak akan lebih mengganas pada hari terjadinya Supermoon ini.. Ad y mengatakan tsunami juga diramalkan t'jadi.. same2laa kite b'd0a mem0h0n perlindungan dari-Nya dari segala bencana.. amin..

p/s: kalau k0rang na bace banyak lg tentang Supermoon niw boleh laaaa singgah ke link niw:



Friday, March 18, 2011

RANDOM GIVEAWAY PART 2 by Nisa Menaip

Merapu merapek oleh Anis Aryna Shamsuddin at Friday, March 18, 2011
Reactions: 
2 orang juri berkata-kata
Hye, assalamualaikum semua..
kawan2 1st time ak j0in giveaway by NISA MENAIP niw..
xcited k0wt.. huhu.
btw NISA niw sgt chantekk n ak sgt2 suke tg0k
 care dy b'gmba..
like m0del gitu.. 
l0ve it! <3

udah2, na cite pasal giveaway anjuran NISA pulakk..


0kayy, kat atas niw banner untuk GA by nisa ye..
GA niw is 0pen f0r bl0gger 0nly 0ke.. 
btw, syarat untuk j0in GA niw manyak senang loooo..
rugi taw sape ta j0in.. 
k0rg just need t0 make 1 entry b0ut this GA.. *nisa ckp simple entry jew 0ke. :)
pas2 letak banner kat atas niw kat entry k0rg 2 dan link kan
ke entry GA niw..
f0ll0w bl0g nisa? 0kayy, nisa ckap kalau k0rg ta f0ll0w p0wn tape but k0rg kene salu
laaa keep update gn GA niw taw.. 
then, n0 need t0 tag people 0ke.. tp kalau na pr0m0te p0wn 0ke..
n the last 0ne, k0rg jgn lupe tggalkan link entry GA k0rg by nisa
niw kat ruang k0men nisa ye.. simple rite? 
*terjah SINI kalau na taw ap present f0r the winner 0ke! :)

ape lg d0k tggu2? jOm laaa jOin reramai!!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kALaU ikHLas, kLik cNi yE.. tQ, :)